سخن روز /
رئیس دفتر حمایت از سرمایه گذاری و تولید ملی سازمان بازرسی خبر داد :
انجام اقدامات موثر برای حمایت از تولیدکنندگان صنایع غذایی
1401/09/02
نخستین جلسه اعضای هیات مدیره فدراسیون تشکل های صنایع غذایی کشاورزی ایران با حضور احمد نظری، رئیس دفتر حمایت از سرمایه گذاری و تولید ملی سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد.

✅ به گزارش پات، در این جلسه محسن نقاشی دبیر فدراسیون تشکل های صنایع غذایی ایران با ابراز تاسف از اینکه طی چند ماه اخیر چالش ها و موانع بسیاری برای تولیدکنندگان ایجاد شده و ادارات دولتی تولیدکننده را همراه خود نمی دانند، گفت: دستورات و بخشنامه های خلق الساعه و بدون کارشناسی، بزرگ ترین خسارت را به تولید وارد کرده است.

⬅️ وی ادامه داد: فشارها به تولیدکنندگان و مانع تراشی از سوی ادارات متولی، با وضع این بخشنامه ها و ضوابط به طور غیرقابل منتظره ای افزایش یافته و تولیدکنندگان تمامی انرژی و وقت خود را جهت رفع و رجوع موارد بی اساس می گذرانند.

⬅️محسن نقاشی افزود: در این مقطع زمانی که امارات متحده و به تازگی کشورهای آفریقایی به ویژه الجزایر امکانات خود را جهت جذب سرمایه گذاران صنایع غذایی ایران به کار گرفته اند، تولیدکننده ایرانی با مشکلات ساختگی ادارات و بخشنامه های غیرقانونی دست و پنجه نرم می کند که تشکل ها باید برای منتفی کردن آنها ماه ها اتلاف وقت کنند که این روند آسیب های جدی به تولیدکنندگان وارد می کند.

⬅️وی با انتقاد از زمانبر بودن اخذ مجوزها ادامه داد: ادارات استاندارد و غذا و دارو طی موازی کاری ضوابط متناقض وضع کرده و پس از ماه ها صرف هزینه های آزمایشی سرسام آور سرانجام مجوز صادر می کنند؛ در حالی که در کشور همسایه یعنی ترکیه صدور مجوز تنها ظرف 24 ساعت انجام می شود.

⬅️نقاشی با یادآوری اینکه مدیران شرکت ها اغلب اعضای هیات مدیره چندین شرکت هستند؛ تصریح کرد: چنانچه در یکی از شرکت ها مشکلی درباره چک، بیمه، امور دارایی و... پیش آید حساب تمام شرکت ها تحت الشعاع قرار می گیرد و مسدود می شود. ضمن اینکه دارایی درصورت داشتن معوقه و یک ماه عدم پرداخت، تمام حساب های بانکی و امور ثبتی را مسدود و مدیران را ممنوع الخروج می کند.

⬅️ این فعال بخش خصوصی همچنین با انتقاد از قیمت گذاری دستوری تاکید کرد: قیمت گذاری دستوری باعث تورم و گرانی است. آیا تولیدکنندگانی که به ازای پرداخت مواد اولیه، حقوق و دستمزد، بهای انرژی و سوخت متحمل افزایش هزینه می شوند، می توانند قیمت کالاها و تولیدات خود را افزایش ندهند؟

⬅️مدتی قبل بازرسان ادارات برای مقابله با گران فروشی با خودروهای چراغ گردان وارد کارخانه ها می شدند و بگیر و ببند داشتند. آیا این برخورد در شان و منزلت تولیدکننده است؟ نقاشی با انتقاد از زمانبر بودن ترخیص کالا از گمرک گفت: گمرگات کشور به بهانه های مختلف مواد اولیه واحدهای تولید را به اداره تملیک واگذار می کنند. اگر استعلام مواداولیه به زمان نیاز دارد و پاسخ گمرک طولانی می شود، تولیدکننده چرا باید تاوان آن را پرداخت کند.

⬅️وی خاطرنشان کرد: ادارات باید ملزم شوند که قانون بهبود محیط کسب و کار را در موارد ذی ربط با تشکل های تولیدی اجرایی کنند.

تعداد مشاهده خبر1588 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :4 :1
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal