سخن روز /
با حضور استاندار لرستان انجام گرفت
جشنواره انار در منطقه زیرتنگ سیاب شهرستان کوهدشت
1401/09/05
✍️به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی لرستان، مراسم جشنواره انار با حضور فرهاد زیویار استاندار لرستان، ابراهیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، دیگر معاونین و مسئولان استانداری، حجت‌الاسلام والمسلمین مبلغی نماینده مردم کوهدشت و رومشگان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار کوهدشت سایرفرمانداران، سید عماد شاهرخی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، عطا حسن پور مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، امین نیایی فرد مدیر تعاون روستایی استان لرستان، مسئولین صدا سیما، معاونین جهاد کشاورزی استان، مدیران ادارات تابعه و شرکتها و تشکل های وابسته به جهاد کشاورزی و عموم مردم در محل انارستان های تنگه سیاب کوهدشت برگزار شد.


⬅️ زیویار استاندار لرستان در این جشنواره گفت؛ تقارن هفته بسیج با برگزاری جشنواره انار در سراسر کشور و استان را به فال نیک می گیریم و با دعوت از سرمایه گذاران و پرداخت تسهیلات به سوی تولید بیشتر و با برنامه پیش خواهیم رفت.

⬅️ وی با اشاره به اینکه یکی از با کیفیت ترین و مرغوب ترین انار های کشور در این منطقه تولید می‌شود گفت؛ مردم منطقه سیاب به مانند رشادت های جهادی دوران دفاع مقدس و دفاع جانانه از خاک و کیان کشور بار دیگر با تلاش جهادی موفق شدند در طی زمان سه دهه متمرکزترین انارستان کشور را بسازند.

⬅️ زیویار هدف از برپایی این جشنواره را معرفی محصول انار به بازار استانی و ملی به واسطه رسانه ها دانست.

⬅️ در این مراسم سید عماد شاهرخی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به تولید 65 هزار تن انار در استان اشاره کرد و گفت؛ منطقه سیاب به دلیل آب و هوای بسیار مناسب و خاک مرغوب سالانه 40 هزار تن از این میزان را تولید می کند که 70 درصد از آن به بازار استان چهای همجوار ارسال می شود.

⬅️شاهرخی در بحث مبارزه با کرم گلوگاه جهت کنترل بیماری ها و آفات عنوان کرد؛ در سال گذشته با آزادسازی زنبور تریکوگراما از رشد بیماری ها و آفات جلوگیری نمودیم و یک محصول کاملا ارگانیک و بدون استفاده از سموم در این منطقه تولید کردیم، همچنین وی ادامه داد؛ متأسفانه سالانه میزان 5 هزار تن از تولید انار این منطقه دچار آفتاب سوختگی می شوند که با نصب سایبان ها می توان از این زیان جلوگیری کرد.

⬅️در حاشیه این مراسم امین نیایی فرد مدیر تعاون روستایی استان در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت برگزاری این جشنواره در جهت معرفی انار این منطقه گفت؛ تعاون روستایی استان با ایجاد تعاونی انارکاران در این منطقه نقش بسزایی در ساماندهی امورات باغداران ایفا نموده و مسائل ومشکلات باغداران زیرتنگ سیاب توسط همین تشکل پیگیری می شود.

⬅️وی افزود، با توجه به حجم انبوه انار های موجود در این منطقه و در راستای تبادلات بین شبکه ای با هماهنگی هایی که با سایر اتحادیه ها و تشکل های تحت پوشش شبکه بوجود آورده ایم در جهت کمک به باغداران زیرتنگ سیاب و مصرف کنندگان بزودی اقدام به خرید انار بصورت توافقی خواهند نمود.

⬅️لازم به ذکر است درکنار جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، تعاون روستایی استان و شرکت تعاونی کشاورزی اناردانه سیاب کوهدشت نیز از ارکان برگزار کننده این جشنواره بودند .

تعداد مشاهده خبر875 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal